Burgernet

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb een belangrijk verzoek aan u en daarom vraag ik een paar minuten van uw aandacht.

Een nog veiliger Heerlen
We besteden in Heerlen veel aandacht aan de veiligheid in onze stad. Maar veiligheid is niet alleen een taak van politie en gemeente. Als inwoner van Heerlen kunt U ons helpen om de stad en uw eigen leefomgeving  nog veiliger te maken. Wij kunnen uw hulp goed gebruiken en daarom gaat Burgernet in Heerlen van start.

Wat is Burgernet?
Burgernet is een middel om als burger een actieve bijdrage te leveren aan onze veiligheid.  Het wordt gebruikt om verdachten van misdrijven en/of vermiste personen met hulp van oplettende burgers te helpen opsporen. Burgers geven door wat ze gezien hebben, zodat agenten met die extra informatie gerichter hun werk kunnen doen.

Hoe werkt Burgernet?
Bij een inbraak, overval of vermist persoon kan de politiemeldkamer een Burgernet-actie starten. Bent u deelnemer aan Burgernet en woont u in het betreffende gebied, dan krijgt u een gesproken bericht of een SMS bericht op uw (mobiele) telefoon. In dat bericht wordt verteld wat er aan de hand is en wordt bijvoorbeeld gevraagd of u wilt uitkijken naar een duidelijk omschreven persoon of voertuig. Als u naar aanleiding hiervan iets bijzonders ziet, kunt u dat doorgeven aan het gratis nummer 0800-0011. U heeft dan rechtsreeks contact met de politiemeldkamer. Op deze manier helpt u bij het opsporen van verdachten of het terugvinden van vermiste personen.

Op de website www.Burgernet.nl staat meer informatie en op een filmpje ziet U hoe het precies werkt.

Doe mee en meld U snel aan!
Burgernet is in Nederland actief in 300 gemeenten. Al meer dan 900.000 mensen doen mee en in Heerlen starten we nu ook met Burgernet. Met uw oplettendheid helpt u de politie en gemeente en zo werken we samen aan een nog veiligere stad. Meld u daarom snel aan op www.Burgernet.nl .

U kunt meerdere personen op één woonadres opgeven. Want hoe meer deelnemers, hoe groter de kans dat de politie verdachte en/of vermiste personen opspoort. Op deze manier maken we Heerlen weer een stuk veiliger.

Ik dank U bij voorbaat voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Burgemeester Paul Depla