Lichtpuntje in coronacrisis: honderden extra oren voor de Luisterlijn

De Luisterlijn

Het is al weken extra druk bij de Luisterlijn. Nederlanders nemen massaal contact op voor emotionele steun of
voor een praatje. Gelukkig is er ook een andere kant: de afgelopen maand boden ruim 800 nieuwe vrijwilligers
hulp aan om die extra oproepen te beantwoorden. Met een verkort opleidingstraject, én een extra telefoonlijn
‘de Coronapraatlijn’, is de Luisterlijn er nu voor nog meer mensen die om een praatje verlegen zitten. In deze tijd waarin sociaal contact beperkt is, is de behoefte aan contact of een luisterend oor groot. Door nieuwe vrijwilligers versneld (online) op te leiden hoopt de Luisterlijn nog meer oproepen te kunnen beantwoorden. Deze vrijwilligers gaan de tijdelijke ‘Coronapraatlijn’ bemensen, een extra telefoonlijn die speciaal is geopend voor als je even een praatje wilt maken, je verhaal kwijt wilt, wilt kletsen of omdat je bezorgd bent. De extra lijn is te bereiken via het reguliere Luisterlijn-nummer 0900-0767.

Download the Document